Jack tæve søger nyt hjem

Jack tæve søger nyt hjem

Indlægaf Sommerlund » 6. feb 2013, 00:14

Pixie på 3 år søger et nyt hjem..

Er der nogen herinde der mangler sådan en lille pige??

Og er der en venlig sjæl der kan smide billedet fra min fjæsbog og ligge det herind??

Pixie bor pt i Jylland og bliver aflivet hvis hun ikke får et nyt hjem...
Brugeravatar
Sommerlund

Re: Jack tæve søger nyt hjem

Indlægaf Sommerlund » 6. feb 2013, 00:16

Til det rette hjem koster hun gratis
Brugeravatar
Sommerlund

Indlægaf Pernille » 6. feb 2013, 01:07

Jeg kan ikke se billede på facebook??

Og hvor tarveligt at komme med sådan et indlæg. Murphy ville elske sådan en lille veninde, men tvivler på at manden ville synes det var en fantastisk ide :fløjt:

Hvorfor haster det med at komme af med hende??
Livet er for kort til at ta' sig af hvad andre siger og tænker om dig, så lev livet........ Og giv dem noget at snakke om ;-)
Brugeravatar
Pernille

Indlægaf AnetteA » 6. feb 2013, 07:08

Årh :love:

Jeg gad godt hvis min boligsituation ikke havde været så usikker ! Er dog ikk sikker på at Mogens og Preben er enige med mig i at vi gerne vil have hund :fløjt:
// AnetteA ---> Stine´s diktator!

They say I changed. - I´m the same, I´ve just stopped pretending.
AnetteA

Geografisk sted: Vamdrup

Indlægaf Nanna » 6. feb 2013, 07:20

Jeg skal forhøre mig rundt :op:

Hvor er billedet henne på din fjæs??
Sorg er kærlighed der er blevet hjemløs.... Men man skal have elsket før man ved det
Brugeravatar
Nanna

Indlægaf T-W » 6. feb 2013, 08:17

Håber for Pixie at hun får et nyt hjem.
T-W

Indlægaf RikkeGuld » 6. feb 2013, 09:11

Det billede har du da gemt godt Sommerlund! :mrgreen:
-Rikke
RikkeGuld

Indlægaf Line » 6. feb 2013, 09:45

Vi kunne godt have den en periode indtil man fandt en ny familie, men det ville nok ende med jeg ikke kunne give hende videre og nej vi skal ikke have 3 hunde Line :nej:
De eneste som aldrig begår fejl, er dem, som aldrig gør noget
Brugeravatar
Line

Indlægaf Stinemull » 6. feb 2013, 10:13

Det ville også være synd for hunden at flytte for en kort periode så den skal miste sin flok 2 gange.
Horses are dangerous at both ends and crafty in the middle
Stinemull

Geografisk sted: Aalestrup

Indlægaf Line » 6. feb 2013, 10:22

Hvis den trives hos "plejefamilien" så kan jeg ikke se nogen grund til hvorfor ikke....
Brugeravatar
Line

Indlægaf Stinemull » 6. feb 2013, 10:27

Det er voldsomt stressende for en hund at blive revet ud af en flok og ind i en anden den ikke kender. jeg ville aldrig byde en hund at gøre det 2 gange på kort tid.
Stinemull

Indlægaf T-W » 6. feb 2013, 10:27

3 hunde er vel ikke meget mere arbejde end 2?

:sorry:
T-W

Indlægaf Line » 6. feb 2013, 10:34

Ej Stine det kan altså også godt forløbe godt. Vi har så tit folk på besøg med hunde og efter kort tid så fungere det altid.

Mine svigerforældres hunde blev tit passet her og alle 4 hunde trives i stor stil sammen.

Man flytter ski da også heste fra flok til flok igennem dens liv. Hvad er forskellen?
Brugeravatar
Line

Indlægaf Line » 6. feb 2013, 10:34

TinaW skrev:3 hunde er vel ikke meget mere arbejde end 2?

:sorry:

Jeg er ganske sikker på Brian syntes noget andet :mrgreen:
Brugeravatar
Line

Indlægaf jasper » 6. feb 2013, 10:44

Line skrev:Ej Stine det kan altså også godt forløbe godt. Vi har så tit folk på besøg med hunde og efter kort tid så fungere det altid.

Mine svigerforældres hunde blev tit passet her og alle 4 hunde trives i stor stil sammen.

Man flytter ski da også heste fra flok til flok igennem dens liv. Hvad er forskellen?

Men Line - der er ejerene også sammen med hundene og på den måde vænner hundene sig til at være der.

Jeg efterlader da også Coby nogle få steder og med ganske god samvittighed.....selvom jeg ved at han ligger og piver fra jeg går til jeg kommer retur. Han ligger feks. uden foran mit soveværelse, når jeg ikke er hjemme og min mor er der for at passe ham og unger.........og han er næsten ikke til at lokke væk fra den plads.
Men jeg ville aldrig vælge at lade ham passe et fremmed sted, for så at blive afleveret til endnu et fremmede sted.

Ville du det med en af dine?
Hvis du altid går den vej du plejer at gå, så ender du der hvor du plejer at ende.
jasper

Geografisk sted: et hemmeligt sted som ingen kender

Indlægaf Stinemull » 6. feb 2013, 10:47

Der er stor forskel på at have hunde på besøg med ejere, eller hunde som kender en og så en hund der bliver rykket væk fra alt den kender for så ganske kort tid efter at skulle igennem det samme igen.

Heste og hunde er vidt forskellige dyr med vidt forskellige flokmentaliteter. Og alligevel ville jeg heller ikke så gerne flytte en hest fra flok til flok over kort tid. Min Mistral bliver ALDRIG flyttet i en ny flok igen et nyt sted. Han brugte 1 år på at falde ordentligt til og det skal han slet ikke igennem igen.
Stinemull

Indlægaf Line » 6. feb 2013, 10:54

Ja Jasper det ville jeg hvis mellemstationen var et godt hjem og jeg stolede på at de kunne finde et nyt hjem. Eller måske ikke med Plet da han er en streshund, han ville blive aflivet. Men en almindelig fungerende hund som Molly ville jeg gøre det med. Og jeg håber denne hund er almindelig fungerende ellers så afliv den....

Og nej ejere er har ikke altid når vi har andre hunde her og vi går da ikke bare fra en ny flok der ikke kender hinanden....

Men men men nu er vi jo (næsten) altid ved vores hunde, selv på kontoret er de med. Så der er selvfølgelig en forskel om den nye flok skal være alene sammen 8-9 timer hver dag.

Men stadig kan jeg virkelig ikke se noget galt i at bruge en god mellemstationen til hunde der skal have gode nye hjem.
Brugeravatar
Line

Indlægaf T-W » 6. feb 2013, 10:56

Jeg synes heller ikke man kan sammenligne hunde og heste på den måde. Hesten bor ikke inde i hjemmet med os og selvom en hest kan være nok så knyttet til sin ejer, er den da som oftest langt fra så tæt knyttet som en hund.
Heste kan efter min mening også føle savn over tabet af flokmedlemmer og dermed blive "traumatiserede" af at skifte ejer/flok for ofte, men jeg tror nu nok at de hurtigere kommer sig over tabet, så længe deres basale krav er opfyldt.

Fik jo selv hunden som genbrugshund og hun har godt nok ikke virket til på nogen måde, at savne sin første familie, men jeg er ikke i tvivl om hun har fundet det der er sket her den sidste måneds tid for meget forvirrende.
T-W

Indlægaf jasper » 6. feb 2013, 11:00

Selvfølgelig sket det jo ofte.......bla. med hunde på internater!

Men personligt ville jeg aldrig selv gøre det..........tror jeg. Faktisk har jeg det sådan at hvis nu jeg er så uheldig at Liva går i løbetid mens hun er her.................så bliver det nok ikke hende der bliver sendt væk.

For hun havde det altså ikke særlig trygt med at komme til os og jeg vil faktisk ikke byde hende at skulle ud et andet sted mere...inden hun skal hjem til Tina.

Så kan Coby bedre klare at komme væk i den kritiske periode. Og det kan han fordi der IKKE er sket noget voldsomt i hans tilværelse........giver det mening?
Hvis du altid går den vej du plejer at gå, så ender du der hvor du plejer at ende.
jasper

Indlægaf Line » 6. feb 2013, 11:24

Jasper nu er coby også en speciel hund da han er kæmpe stor. Sådan en hund ville Plet og molly heller ikke føle sig helt så sikre på. Så selvfølgelig skal alle ting tages i betragtning inden man sætter hunden i en mellemstationen ELLER i den nye omplaceringsfamilie. Der er ved Gud grød ingen der bare sætter hunden af og køre sin vej ligegyldigt hvilken station det er....

Lige nu ved Liva jo ikke noget om hendes fremtidige liv, lige nu bor hun hos jer Jasper. Hvad er forskellen?

Hunde har ubetinget kærlighed til os mennesker, så længe vi behandler dem ordenligt. Jeg er da sikker på de kan huske, men hvis de trives et nyt sted, så tror jeg altså ikke de går og tænker så store tanker om deres tidligere liv.
Brugeravatar
Line

Indlægaf jasper » 6. feb 2013, 11:30

Lige nu ved Liva jo ikke noget om hendes fremtidige liv, lige nu bor hun hos jer Jasper. Hvad er forskellen?

Den lille bitte forskel der er, er at Liva ikke skal til endnu en ukendt familie..............men hjem til Tina.

Ellers er der ikke så stor forskel og det er måske fordi jeg oplevede hendes reaktion, at jeg har den indstilling.
Og også derfor jeg længere oppe skriver at så længe jeg har noget at skulle have sagt, så kommer Liva ikke andre steder end hjem til Tina.
Faktisk lavede Tina og jeg en aftale om at skulle hun gå i løbetid mens hun er her(det tror tina ikke at hun gør) så skulle Tina indvillige i, at hun kom væk fra mig og blev passet til det var overstået. Fordi det ville være synd for Coby, med alle de fustrationer der indebærer.
Men fordi hun er så følsom, så bliver det ham der må ud..............
jasper

Indlægaf Line » 6. feb 2013, 11:33

Ja hun skal hjem til Tina, men i nyt hjem og med andre rammer.

Vi bliver nok ikke enige, men jeg ser ingen grund til at Liva kunne komme til en god ny familie. Ikke at hun skal, men hvis det skulle ske.

Vi kan blive enige om at hunde der ikke fungere normalt skal aflives. Der sidder så mange hunde på internaterne som burdehave en sprøjte.

Jeg tror på at en god rolig og kærlig mellemstationen ville være så meget bedre for hunden end et internat.
Brugeravatar
Line

Indlægaf jasper » 6. feb 2013, 11:38

Nye rammer måske........men samme ejer og rutiner som den er vant til.

Coby har da aldrig virket påvirket af at vi er flyttet, men han bliver påvirket af at jeg er væk og han reagere da også stadig med glæde, når Tom kommer.

Så jeg tror at Cobys tryghed er forbundet med hans mennesker og det tror jeg også at Livas er.

Jeg forstår godt hvad du mener Line :wink: Det jeg ikke forstår er den der tendens til at give sine hunde væk, når man ikek selv kan have dem længere :bank: Hvorfor ikke bare aflive?
Der er så mange hunde i omløb.
jasper

Indlægaf T-W » 6. feb 2013, 11:40

Jeg håber ikke hun går i løbetid inden jeg får hende hjem, for det er da heller ikke fair for Coby at skulle smides ud hjemmefra.
Synes ikke hun normalt er typen der er sart, men alt andet lige, så er det her noget helt andet end hun nogensinde har været ude for før.
T-W

Indlægaf jasper » 6. feb 2013, 11:42

Det gør hun heller ikke :kryds: :kryds:
jasper

Næste

Tilbage til Snik snak